1. Žabe ne mogu hodati.
Lako pokrivajući udaljenost od jednog metra u jednom skoku, ne mogu prevladati 5 centimetara . A ako je odredište u zoni koja je manja od udaljenosti njihovog skoka, tada se žaba suočava s nepremostivom preprekom. Nemoguće je nositi se s prirodom.
To se uglavnom očituje u odnosima gdje udaljenost za intimnost zahtijeva sposobnost pomicanja ponekad za milimetar i malom brzinom. Stoga žabe ili “uskaču” u odnose , često neočekivano za partnera, ili doslovno iskaču iz njih.
To također stavlja drugu osobu na gubitak, a često se doživljava kao neočekivano bacanje . I dok “žaba” čeka poziv da se vrati, budući da nije namjeravala bježati daleko i nadugo, nego samo malo odmaknuti, partner u vezi može biti potpuno siguran u njihov kraj i već ga čini drugi planovi . I može biti iznenađen uvrijeđenom i ogorčenom reakcijom na nadolazeću tišinu.
Princeze mogu trčati, skakati i hodati na prstima. Ali glavno obilježje Princeza je dostojanstvenost njihova hoda . Oni ne žure bez potrebe, taština im je strana. Znaju kontrolirati svoje kretanje i sposobni su pravilno odabrati brzinu i udaljenost na kojoj se trebaju približiti ili udaljiti. U nepoznatoj situaciji poduzet će oprezne korake. Oni će dopustiti drugome da krene prema njima ako je potrebno.
2. Žaba vidi samo objekt koji se kreće.
Ova značajka prirode žabe očituje se u činjenici da “žaba” pridaje važnost samo vidljivim radnjama ili događajima. Kada miruje, ne pokazuje unutarnju aktivnost u samopreispitivanju i samoanalizi. Ona čeka da se nešto dogodi. Ako se stanje očekivanja produži, a žaba ne voli mir, počinje stvarati vidljivu aktivnost. Posebnost ove aktivnosti je da rezultat nije važan za nju, glavna stvar je proces.
Stoga količina uloženog truda za “žabu” može biti ogromna, a rezultat minimalan ili nikakav. Takva aktivnost stvara iluziju puno obavljenog posla i završava razočaranjem . “Probala sam sve, ništa nije upalilo”…
Kad bi stala i razmislila, analizirala, onda bi akcija moglo biti za red veličine manje, ali rezultat je očit, ali … Zato “žabe” često nemaju svoje mišljenje, nego u svemu slušaju druge. Istovremeno, prihvaćajući ga kao svoj.
Princeze su pažljive i nisu nervozne. Vani neće učiniti ništa dok unutra ne donesu odluku. Oni to mogu razumjeti ili osjetiti, nije važno. Skloni su slušati sami sebe i znaju vjerovati sebi.
Vole analizirati svoje osjećaje ili misli i tražiti vezu među njima. Njihov unutarnji svijet je bogat i raznolik. Stoga imaju mišljenje o gotovo svakom računu.
Poštuju tuđe mišljenje, ali ga nikad ne uzimaju zdravo za gotovo. Vjeruju, ali provjeravaju. Naivnost se ne tiče njih!
Princeze posvećuju jednaku pozornost i procesu i rezultatu. Za njih cilj ne opravdava sredstvo. Stoga se jednako dobro nose s uspjehom i porazom. Iz potonjih uvijek crpe iskustvo. Stoga je Princezama nepoznat osjećaj “živjeti tuđi život” ili žaljenje za prošlošću. Oni znaju kako biti zahvalni i prihvaćajući.
3. Žaba je svejed.
Ova je kvaliteta izravno povezana s prethodnom. Žaba se boji da ne propusti nešto izvana, pa proguta sve. Što ako je ovo zadnji komarac?
“Žabe” mogu biti opuštene i neselektivno se uključiti u svaku predloženu avanturu. Shvatiti gdje su stigli, možda neće odmah. Ponekad, već ostavljen bez ičega. Ali oni ne donose zaključke. Uostalom, za ovo morate pogledati unutra, a sjećamo se da se ne radi o njima. Svejednost se proteže na sve: odnose, posao, interese itd. “Žaba” ne zna reći “ne” i grabi se za sve iz straha da je ovo zadnja prilika.
Čitljivost je jedna od glavnih osobina princeza. Svakako će ga prvo probati, a onda će ga “pojesti” . I onda ne odmah. Gdje ste vidjeli izgladnjelu, prežderanu Princezu? Čak i gladna, pokušat će, a zatim pojesti. Princeze znaju čekati, pa radije čekaju ono što žele nego išta poduzeti.
4. Žaba se ne okreće.
Opasnost u obliku gladne rode je neizbježna. Štoviše, roda se nije morala posebno truditi da ne bude primijećena . Samo priđi polako i… bam! Nema žabe. Takva nefleksibilnost “žabe” očituje se u njenoj upornosti čak i kad je već sve očito. Ali žaba nedostatak vrata i nemogućnost gledanja gore ili u stranu uzima kao datost. Stoga osuđuje one koji u životu pokazuju fleksibilnost, a one koji gledaju u zvijezde naziva “glupim romantičarima”. S vremenom, njezina tvrdoglavost postaje njezina glavna opasnost. Ali pokušajte joj reći o tome!
S tom značajkom povezana je i nesposobnost “žabe” da uzme u obzir iskustvo prošlosti. Ona se ne okreće!
Princeze imaju dugačak vrat, a glave im se vrte na sve strane. Vole gledati i zvijezde i oblake, a pritom ne zaboravljaju u koliko sati imaju let avionom niti nakon koliko minuta trebaju ugasiti štednjak. Oni traže opasnost u stvarnosti i preferiraju opravdani rizik. Periferni vid im je ponekad bolje razvijen od glavnog.
5. Žaba krekeće, čak i kad treba šutjeti.
Pa, tko nije čuo ovo graktanje, koje se može nazvati samo praznim brbljanjem? Prelivajući trci žabe samo su u 10% slučajeva usmjereni na privlačenje partnera. Sve ostalo – privući će pažnju ne onih koje ona očekuje. No, priroda “žabe” nije je naučila šutjeti kad treba. Stoga su jelo, spavanje i čavrljanje njezine glavne aktivnosti.
Princeze su lakonske i odgovorne su za svoje riječi. Nikada neće reći za sebe “moja riječ, hoću da dam, hoću da uzmem”. Njihove su riječi vrijedne, pa se ne rasipaju. Možda je zato kad princeza govori, svi je pažljivo slušaju.
6. Žabe vole močvaru.
Žabe biraju stajaću vodu. S vremenom nauče ne mirisati i vole svoju močvaru, koja je topla, ugodna… i ništa se ne mijenja. Žabe ne vole promjene. I ne vole one koji vole promjene. A oni koji ih također organiziraju, jednostavno ne probavljaju! Ali vole krekati o njima na zalasku sunca. O tome kako su strašni i gadni.
Kako kvare živote uglednim “žabama” svojim glupim idejama i novotarijama! Ovdje smo živjeli na starinski način i sve je bilo u redu. Močvara je cvjetala, bilo je oblaka komaraca. A sad isušuju močvare, grade glupe ceste ili kopaju jezera, o užas! s tekućom vodom.
Princeze ne podnose stajaću vodu. Dajte im svježe. Mogu se diviti močvari, brati lopoč. Ali živjeti, čak ni blizu močvare, a kamoli u njoj, neće biti za ništa! Princeze vole promjene i često ih same dogode. Svjež zrak i svježe ideje ono su što princeze vole. To ne znači da uvijek preferiraju novo u odnosu na staro. S istim će entuzijazmom obnoviti stari bakin ormar i odabrati novi namještaj.
Glavna razlika između princeze i “žabe” u njihovom odnosu prema sebi! Princeza misli da je dobra i da je s njom sve u redu, čak i kad griješi. Zbog njih se ne omalovažava, već može steći iskustvo. Princeza se može sažalijevati ako je povrijeđena. Ona može biti poštena i brižna prema sebi. Stoga joj nije teško biti takva s drugim ljudima.
“Žaba” se stalno osramoti. Sebe smatra inferiornom i manjkavom. Ponekad se jednostavno mrzi i samo sebe smatra krivcem za ono što se događa. Neke “žabe” toliko kritiziraju i okrivljuju sebe da to počnu činiti i s drugima. Kako bi sakrile svoj kompleks manje vrijednosti, neke “žabe” stavljaju krunu i proglašavaju se princezama. Možda čak počnu vjerovati u to.
Vrlo je lako razlikovati pravu princezu od prerušene “žabe”. Pravi ljudi poštuju druge jednako kao i sebe.
A sada glavna tajna!
Svi smo rođeni prinčevi ili princeze. Ali događa se da se zbog mnogih uvjeta našeg djetinjstva nađemo opčinjeni zlim činima, pa naslijedimo kožu žabe.
Glavna opasnost za nas, ako smo začarani, je čekati da nas netko razočara. Ivan budala ili zaljubljena Vasilisa.
Bajke su napisane simboličkim jezikom. Svi njezini likovi samo su dijelovi nas samih. Stoga je zaljubljena Vasilisa simbol činjenice da je vrijeme da upoznamo i zavolimo svoju dušu (ona je ženstvena). A Ivan budala je simbol mudrosti koja je dosegla razinu jednostavnosti. Ona koja nosi glavne životne vrijednosti: poštuj sebe i druge, pokaži ljubav na djelu i pronađi svoj smisao života.